ikke logget ind | login
Fritvalgsdatabsen

Øvrige materialer

Du kan se vejledning med skærmbilleder i pdf-udgave her.

Den kommunale myndighed kan indberette generelle krav til leverandører, generelle krav til plejehjem og informationsmateriale til leverandører.

 

- Klik på "Indberetning"

- Klik på "Øvrige materialer"

 

Du vælger hvilket materiale, som du ønsker at redigere, i rullemenuen ”Materialetype” (markeret med en sort cirkel).

 

Du har mulighed for at indberette ”Informationsmateriale til leverandører” (Infomateriale), ”Generelle krav til leverandører” (Leverandoerkrav) og ”Generelle krav til plejehjem” (Plejehjemskrav).

 

Generelle krav til leverandører

Om generelle krav til leverandører

Den kommunale myndighed skal afgive oplysninger om de generelle krav, som de stiller til leverandører, f.eks.:

  • Arbejdsmiljø
  • Hvor hurtigt en leverandør skal kunne levere visiterede ydelser
  • Observationsforpligtigelse
  • Medarbejderes uddannelsesmæssige baggrund, herunder evt. også krav om løbende efteruddannelse
  • Brugerundersøgelser
  • Afrapporteringskrav, fx krav om brug af IT
  • Automatisk indberetning til kommunen ved uregelmæssigheder
  • Sikkerhedsstillelse
  • Beredskab
  • Sociale klausuler

Indberetning og redigering

   

Materialetype

Når du indberetter generelle krav til leverandører skal du vælge ”Leverandørkrav” i rullemenuen ved materialetype.

 

Periode

Ved periode angives startdato for, hvornår materialet er gældende fra. Du har også mulighed for at vælge en slutdato, for hvornår materialet ikke er gældende længere.

 

Materialenavn

I feltet ”Materialenavn” skriver du det navn, som du ønsker materialet skal have på Fritvalgsdatabasen.

 

Materialekilde

Du indberetter materialet enten ved at skrive i et tekstfelt eller ved at vedhæfte et dokument. Det anbefales at vedhæfte dokumenter i pdf-format.

De generelle krav til leverandører skal ligge på Fritvalgsdatabasen, hvorfor det ikke er nok at indsætte et link til kommunens hjemmeside. 

Generelle krav til plejehjem

 

Om generelle krav til plejehjem

  

Den kommunale myndighed skal afgive oplysninger om de generelle krav, som de stiller til plejehjem, f.eks.:

  • Arbejdsmiljø
  • Hvor hurtigt en leverandør skal kunne levere visiterede ydelser
  • Observationsforpligtigelse
  • Medarbejderes uddannelsesmæssige baggrund, herunder evt. også krav om løbende efteruddannelse
  • Brugerundersøgelser
  • Afrapporteringskrav, fx krav om brug af IT
  • Automatisk indberetning til kommunen ved uregelmæssigheder
  • Sikkerhedsstillelse
  • Beredskab
  • Sociale klausuler

Indberetning og redigering

 

Materialetype

Når du indberetter generelle krav til plejehjem skal du vælge ”Plejehjemskrav” i rullemenuen ved materialetype.

 

Periode

Ved periode angives startdato for, hvornår materialet er gældende fra. Du har også mulighed for at vælge en slutdato, for hvornår materialet ikke er gældende længere.

 

Materialenavn

I feltet ”Materialenavn” skriver du det navn, som du ønsker materialet skal have på Fritvalgsdatabasen.

 

Materialekilde

Du indberetter materialet enten ved at skrive i et tekstfelt eller ved at vedhæfte et dokument. Det anbefales at vedhæfte dokumenter i pdf-format.

 

De generelle krav til plejehjem skal ligge på Fritvalgsdatabasen, hvorfor det ikke er nok at indsætte et link til kommunens hjemmeside.

Informationsmateriale til leverandører

 

Om informationsmateriale til leverandører

 

Kommunale myndigheder kan vælge at indberette informationsmateriale til leverandører. Det kan f.eks. være udkast til standardkontrakter eller andet relevant materiale som de kan henvise leverandørerne til på fritvalgsdatabasen.dk

 

Indberetning og redigering

 

Materialetype

Når du indberetter informationsmateriale til leverandører skal du vælge ”Infomateriale” i rullemenuen ved materialetype.

 

Periode

Ved periode angives startdato for, hvornår materialet er gældende fra. Du har også mulighed for at vælge en slutdato, for hvornår materialet ikke er gældende længere.

 

Materialenavn

I feltet ”Materialenavn” skriver du det navn, som du ønsker materialet skal have på Fritvalgsdatabasen.

 

Materialekilde

Du indberetter materialet enten ved at skrive i et tekstfelt eller ved at vedhæfte et dokument. Det anbefales at vedhæfte dokumenter i pdf-format.

 

 


Jeg er (brugertype)

Jeg er fra (Kommune)


Socialstyrelsen | Edisonsvej 1 | 5000 Odense C | support@socialstyrelsen.dk