Allerød Kommune
|
Leverandørkrav
til
Praktisk Hjælp
Personlig pleje og Mad
Indledning
Det er Allerød Kommune, der har det overordnede ansvar for det sociale og sundhedsmæssige serviceniveau i kommunen - herunder den hjælp, der ydes tilskud til
Alt arbejde med brugere i Allerød Kommune skal ske under indtryk af, at det enkelte menneske er selvbestemmende for sit eget liv, livskvalitet og egenomsorg. Kvaliteter som “ligeværd” og “respekt” m.v. er helt naturlige dele af enhver opgaveløsning.
Pludseligt opståede akutte opgaver skal altid løses, hvis disse kan opleves til væsentlig gene for brugeren.
Valgmulighed
I Allerød Kommune kan borgere med vurderet funktionstab, der i henhold til § 71 er visiteret til 1.personlig hjælp og pleje og/ eller 2. hjælp eller støtte til nødvendige praktiske opgaver i hjemmet
fra 1. januar 2003 frit vælge leverandør fra kommunens register over godkendte firmaer.
En leverandørgodkendelse betyder,
At firmaet opføres i Allerød Kommunes register over godkendte leverandører til udførelse af personlig pleje, praktisk hjælp og madservice i henhold til Allerød Kommunes serviceniveau.
Lovgivningen omfatter:
· Hjælp til rengøring
· Hjælp til indkøb
· Hjælp til tøjvask
· Hjælp til personlig pleje
· Madservice.
Ændringer i visitationen/nye borgere:
Kommunen kan varsle ændringer i serviceniveauet med 3 måneders varsel fra månedens udgang. Det gøres opmærksom på at ændringer i serviceniveauet bl.a. kan medføre ændringer i personkredse, ligesom ændring af serviceniveau kan medføre ændring i bagatelgrænsen.
Ændringer, der skyldes lovgivningsmæssige krav herom er ikke omfattet af varslingsfristen.
Allerød Kommune kan, ud fra en faglig vurdering, med 1 uges varsel fratage en borger retten til frit valg, således at alene kommunens Hjemmepleje kommer i borgerens hjem. Som eksempel kan nævnes palletiv pleje.
Hjælpen til personlig pleje sættes i gang senest 2 hverdage efter at borgeren har fået bevilget ydelsen og valgt leverandør.
Hjælpen til praktisk bistand sættes i gang senest 10 hverdage efter at borgeren har fået bevilget ydelsen og valgt leverandør
Ændring af model:
Allerød Kommune forbeholder sig ret til at sende enkelte ydelsestyper, eksempelvis mad eller praktisk pleje, eller alle ydelsestyper, i udbud.
Opsigelse af godkendelsen og kontrakt kan ske med 3 måneders varsel fra månedens udgang.
Leverandørdata
1. Firmaets navn:.......................................................................................................................... Firmaets adresse: ......................................................................................................................... Firmaets telefonnummer: ................................................... Firmaets fax-nummer:......................................................... Firmaets momsregistreringsnummer/SE-nr: ................................. Region:........................... |
2. Indehaverens navn*:................................................................................................................... Indehaverens adresse: ............................................................................................................... Indehaverens telefonnummer: .............................................. * Ved flere indehavere og ved firmaer, der drives i selskabsform, anføres firmaets ansvarlige leder. |
3. Antal medarbejdere: .............. Antal medarbejdere omregnet til fuldtidsansatte: .................... (antallene opgives på udfyldelsesdatoen) Antal medarbejdere med uddannelsesmæssig baggrund som a: Social- og sundhedshjælper: ................... b: 7-ugers hjemmehjælperuddannelse c: Anden relevant uddannelse/kursus (angiv hvilken):.......... .................................................... d: Social – og sundhedsassistenter:………………… e: Sygeplejersker:……………………………. |
4. Firmaets nuværende aktivitet I hvilke kommuner er firmaet godkendt: 5. Bruger leverandøren underleverandører ?. Hvis ja, hvilke, og på hvilke områder ? 6. Herudover skal følgende dokumenter fremsendes:
7. Beskrivelse af afløsningsgaranti ved ferie og sygdom, herunder evt. dokumentation 8. Beskrivelse af beredskabet, herunder evt. dokumentation 9. Dokumentation for egenkontrol 10. Beskrivelse af værdisæt |
11. Dato:..................... Sted: ................................... .................................................................. (underskrift) |
Vejledning til Leverandørdata
1. Alle firmaer/virksomheder, personlige såvel som selskaber, kan godkendes som leverandør, såfremt kommunens kvalitetskrav opfyldes. Det er et krav, at virksomheden er momsregistreret. 2. Ved personlige selskaber anføres indehaverens navn, adresse og telefonnummer. I øvrige firmaer anføres ansvarlige leders navn 3. Her anføres først firmaets samlede antal medarbejdere, dvs. "antal hoveder" uanset arbejdstidens længde. Herudover omregnes det totale antal medarbejdere til fuldtidsansatte. Hvis firmaet helt eller delvist anvender free-lance (ikke fastansatte) medarbejdere, anføres antal beskæftigede (omregnet til fuldtid) på tidspunktet for udfyldelsen af skemaet. Er medarbejderantallet meget varierende i forhold til det anførte, forklares dette i punkt 4. Vedrørende krav til medarbejderuddannelse - se "Kvalitetskrav til medarbejderen", side 8. 4. Her beskrives, hvori firmaets nuværende aktivitet består - herunder især baggrund for og erfaring med praktisk hjemmehjælp, personlig pleje og/eller madproduktion. Der angives desuden referenceliste indeholdende kontraktperioder. 5. Navne på underleverandører, hvis sådanne anvendes. 6. De relevante dokumenter, som skal medsendes for at virksomheden kan blive godkendt. 7. Kan bl.a. gives i form af aftale med vikarbureau. 8. Kan bl.a. gives i form af aftale med vikarbureau. 9. Dokumentation hvor hvorledes leverandøren sikrer sig, at ydelserne udføres som aftalt i ”servicebevilling”. 10. Beskrivelse af det værdisæt for levering af ydelserne og beskrivelse af hvordan det er indarbejdet blandt medarbejderne. 11. Personlig underskrift af firmaets indehaver eller ansvarlige leder. |
|
Kvalitetskrav til leverandør
1. |
Firmaet skal stå inde for, at der kun vil blive anvendt kvalificeret personale, hvorved forstås, at medarbejderen opfylder "Kvalitetskrav til medarbejderen" (side 9) |
|
2. |
Firmaet skal give afløsningsgaranti i forbindelse med medarbejderens fravær, eks. ved sygdom og ferie. Borgeren skal modtage erstatningsydelse indenfor 5 hverdage. |
|
3. |
Firmaet skal stå inde for, at medarbejderen til fulde forstår hvilke opgaver, der skal udføres i henhold til den foreliggende "Servicebevilling", der er aftalt mellem borger og Allerød Kommune. I denne forbindelse skal firmaet introducere og vejlede medarbejderen. |
|
4. |
Firmaet skal løbende kontrollere, at opgaverne udføres som aftalt i "Servicebevilling". Dokumentation af egenkontrol indsendes efter anmodning, indenfor 5 arbejdsdage til Allerød Kommune. |
|
5. |
Firmaet skal sikre, at afvigelser i forhold til det aftalte i "Servicebevilling" bliver registreret og rapporteret til Allerød Kommune. Ved afvigelser forstås: Ø Hvis borgeren bliver indlagt på sygehus Ø Hvis borgerens tilstand ændres Ø Hvis borgeren tager på ferie Ø Hvis borgeren ikke længere ønsker, at firmaet udfører det i "Service-bevilling" aftalte Ø Hvis borgeren afgår ved døden Ø Hvis borgeren erstatter praktisk hjælp med andre ydelser eller bytte mellem personligpleje og praktisk hjælp forudsat at der er tildelt begge ydelsesformer. Alle medarbejderne med direkte brugerkontakt har altid en observations- og meddelelsespligt i forhold til kommunen. Det betyder at medarbejderne skal meddele kommunen forhold af betydning for visitationen m.v., f.eks. en ændret tilstand hos brugeren Medarbejderne skal i så fald henvende sig til Forvaltningen, Allerød Kommune |
|
6. |
Leverandøren er forpligtet til at tegne og betale sædvanlig arbejdsskadeforsikring, samt sædvanlig erhvervs- og produktansvarsforsikring. Ligeledes må leverandøren påregne erstatningsansvar for følgeskader, hvor primærskaden er dækket af ovenstående policer samt for skader som leverandøren er ansvarlig for, men ikke er dækket af forsikring |
|
7. |
Firmaet skal sikre, at medarbejderen kan identificere sig over for borgeren |
|
8. |
Firmaet skal sikre, at medarbejderne underskriver en tavshedserklæring, som medfører, at medarbejderne er underlagt tavshedspligt, jfr. Borgerlige straffelov § 152. |
|
9. |
Firmaet er indforstået med, at den visiterende sygeplejerske fra Allerød Kommune foretager revurdering af "Servicebevilling" ved besøg i borgerens hjem en gang årligt/for midlertidig hjælp hver 3. måned - eller tidligere ved ændring af borgerens tilstand. |
|
10. 11. 12. 13. 14. 15. |
Firmaet skal indhente straffeattest ved ansættelse af medarbejder. Leverandøren har en uddannelses forpligtigelse og Leverandør vil løbende blive vurderet med henblik på godkendelse som praktikplads af Allerød Kommunes uddannelses koordinator (Bilag 1 og 2). Elever anvises af Allerød Kommunes uddannelses koordinator. Leverandøren er forpligtiget til opfylde loven om arbejdsmiljø, herunder arbejdspladsvurdering. Leverandøren skal varetage kontakt til arbejdstilsynet og sikre tilslutning til BST og lig. Kopi af tilsynsrapport og andet materiale herfra skal overdrages til Allerød Kommune senest 14 dage efter modtagelse af materiale. Leverandøren skal kunne kommunikere elektronisk med Allerød Kommune. Leverandøren vil to gange årligt være forpligtiget til at modtage tilsyn iht. § 75 h. jf. § 113 om Kommunalt tilsyn Serviceloven. I Allerød Kommune er hjemmeboende pensionister omfattet af lovgivningen. |
|
16. |
Leverandøren er forpligtiget til at begrænse antallet af forskellige medarbejdere hos borgeren, ved at tildele borgeren en 1 –2 kontaktpersoner. |
|
17 |
Leverandøren der leverer personlig pleje er forpligtiget til at levere visiterede ydelser hele døgnet på alle ugens 7 dage |
|
18 |
Leverandør der leverer praktisk hjælp er forpligtiget til at levere visiterede ydelse på hverdage mellem kl. 8 -16 |
|
19 |
Leverandøren er forpligtiget til, at have beredskab til at assistere ved nødkald og til at yde den nødvendige akutte hjælp til borgeren. |
|
20 |
Leverandøren er forpligtiget til at indgå i fælles efteruddannelser og fælles udannelsesprojekter. Som leverandør til Allerød Kommune forpligter leverandøren sig til at samarbejde med Social Service og Arbejdsmarked med henblik på ansættelse af personer på særlige vilkår (arbejdsprøvning, fleksjob, skånejob og personer i integrationsfasen). Leverandøren skal derfor oplyse navn på kontaktperson. |
|
21 |
Leverandøren er forpligtiget til at kontakte Allerød Kommune hvis visiteret ydelse afviger med plus/minus 15 minutter over en periode på 14 dage. |
|
22 |
Leverandøren er forpligtiget til, at have beredskab til imødegåelse af aflysninger hos borgere på grund af sygdom og ferie |
|
23 |
Leverandøren skal hurtigt (30 min.) kunne søge råd og vejledning hos sygeplejerske |
|
24 |
Brugeren skal have mulighed for at få indsigt i alle oplysninger, der er registreret på papir eller elektronisk om brugeren selv |
|
25 |
Leverandøren har ansvaret for at fremskaffe og finansiere personlige hjælpemidler til brugere af hensyn til personalet (seng og lift m.m.) |
|
26. |
Leverandøren er forpligtet til at tåle ændringer i brugerens tilstand, der ikke afviger med mere end 15 minutter over en periode på 14 dage (kommunens bagatelgrænse). |
|
|
Dato:.................. Sted: ......................................................... Underskrift: ........................................................ Firmanavn (blokbogstaver/Stempel): ansvarlige leder |
|
Kvalitetskrav til medarbejderen
Medarbejderen skal:
Ø Være fyldt 18 år
Ø Som minimum have uddannelse som eller kvalifikationer svarende til en hjemmehjælper
Ø Fremvise en straffeattest
Ø Vise evne til at kommunikere også på dansk (både i skrift og tale)
Ø opfylde generelle krav til etik, hvad angår optræden og beklædning, jf. bilag
Ø Udvise holdninger, som respekterer borgerens individualitet og selvbestemmelses ret uanset borgerens kulturelle og religiøse baggrund
Ø Overholde regler for tavshedspligt
Ø Være opmærksom på evt. ændringer i borgerens tilstand og derpå at henvende sig til Sygeplejersken i Allerød Kommune
Ø udføre opgaverne på en sådan måde, at borgeren i videst mulig omfang medinddrages i arbejdet for at fastholde sine færdigheder
Vedrørende rengøring, skal medarbejderen have forståelse for:
Ø Principper for almindelig rengøring
Ø Brugen af almindelige anvendte rengøringsmidler
Ø De hygiejniske principper, der har betydning for den almindelige sundhed
Vedrørende Indkøb, skal medarbejderen have forståelse for:
Ø Almindelig husholdningsøkonomi
Ø Almindelige daglige indkøb
Vedrørende Tøjvask, skal medarbejderen have forståelse for:
¨ Behandling af vask af daglig tøj
Vedrørende mad:
Der henvises til kvalitetsstandarden for madproduktion.
Vedrørende Personlig pleje:
Ø Ydelsen udføres af den for opgaven, kompetente person
Ø Ydelsen skal gives som hjælp til selvhjælp og tilrettelægges i nært samarbejde med borgeren og pårørende
Ø Overholde hygiejniske principper og forebyggelse af smittespredning
Ø Kendskab til og kunne reagere relevant på ændringer i borgerens fysiske som. psykiske tilstand og handle efter eget kompetenceområde.
Økonomistyring
1.
Leverandøren forpligter sig til at levere ydelser - hvis art og omfang skal være i overensstemmelse med den for borgeren udarbejdede "Service-bevilling" - fremsendt i kopiform af Allerød Kommune
Såfremt borgeren med leverandøren aftaler ydelser udover det i Servicebevillingen beskrevne, står det fuldt ud for borgerens egen regning. Afvigelser i disse ekstra ydelser vedrører ikke Allerød Kommune.
2.
Leverandøren modtager betaling fra Allerød Kommune i henhold til kontrakt. Den af Allerød Kommune opgivne pris skal dække samtlige direkte og indirekte udgifter, der er forbundet med udførelsen af opgaven.
3.
Leverandøren fremsender til Allerød Kommune månedlige opgørelser vedrørende udført arbejde i henhold til Servicebevillingen på den enkelte Borger.
Procedure for Leverandørgodkendelse
1.
Leverandøren henvender sig til Forvaltningen, Allerød Kommune om optagelse i Leverandørregister.
2.
"Leverandørdata", "Vejledning til Leverandørdata", "Krav til Leverandør" og ”Tro og love erklæring” fremsendes sammen med følgebrev, hvoraf fremgår, at "Leverandørdata", "Krav til Leverandør" og ”Tro og love erklæring” samt de yderligere nævnte dokumenter i pkt. 6 bedes returneret i udfyldt stand til, Allerød Kommune.
3.
Allerød Kommune aftaler møde med Leverandør.
4.
Allerød Kommune gennemgår Leverandørens dokumentation for de indberettede oplysninger.
5.
Allerød Kommune giver endelig godkendelse/afslag og meddeler Leverandøren dette. Det bemærkes at Allerød Kommune godkender leverandører 4 gange årligt.
6.
Allerød Kommune og leverandør udarbejder sammen informations materiale til borgeren og Leverandøren opføres i register for godkendte leverandører.
7.
Leverandørlister revideres fire gange årligt og udleveres af medarbejderne.
Bilag 1.
Vedrørende kvalitetskrav til leverandør
Uddannelse
Allerød Kommune varetager de lovgivningsbestemte uddannelsesaktiviteter indenfor social– og sundhedsuddannelserne. Justeringer i uddannelserne kan medføre ændringer i kravene til leverandøren. Uddannelsesaktiviteterne drejer sig om følgende uddannelser:
1. Praktikanter fra Grundforløb på social – og sundhedsuddannelserne, folkeskoler og sprogskoler
Individuelt tilrettelagte forløb på typisk 1 – 3 uger. Introduceres af og følger en uddannet medarbejder indenfor det praktiske område samt lettere personlig pleje.
2. Forkursus for flygtninge og indvandrere
Uddannelsesforløb på i alt 45 uger
10 uger Teori 1 |
10 uger (børneområdet) Praktikperiode 1 |
7 uger Teori 2 |
10 uger (ældreområdet) Praktikperiode 2 |
8 uger Teori 3 |
Eleven skal introduceres af og i hele forløbet vejledes af en uddannet social – og sundhedshjælper med vejlederkvalifikationer.
Eleven skal opleve arbejdsfeltet indenfor praktisk bistand og lettere personlig pleje.
3. Social – og sundhedshjælperuddannelsen
Uddannelsesforløb på 1 år og 2 måneder
8 uger Skoleperiode 1 |
ca. 16 uger Praktikperiode 1 |
8 uger Skoleperiode 2 |
ca. 16 uger Praktikperiode 2 |
8 uger Skoleperiode 3 |
Eleven uddannes til selvstændigt og i samarbejde med andre at yde praktisk og personlig bistand til borgerens/familiens daglige livsførelse, at hjælpe til aktivering for at fastholde normal livsudfoldelse, og selvstændigt udføre omsorgsopgaver og elementære sygeplejeopgaver indenfor social – og sundhedssektorens bistands -, pleje – og omsorgsområde.
Eleven skal i hele praktikforløbet være tilknyttet en praktikvejleder. Praktikvejlederens funktionsområde og rammer for funktionen er beskrevet i ”Funktionsbeskrivelse for Praktikvejleder for social – og sundhedshjælperelever” se vedhæftede fil.
4. Social – og sundhedsasssistentuddannelsen
Uddannelsesforløb på 1 år og 8 måneder
8 uger Skoleperiode 1 |
ca.15 uger Praktikperiode 1 |
8 uger Skoleperiode 2 |
ca. 15 uger Praktikperiode 2 |
8 uger Skoleperiode 3 |
ca. 15 uger Praktikperiode 3 |
8 uger Skoleperiode 4 |
|
Eleven uddannes til at kunne vurdere behov for og selvstændigt at tilrettelægge og udføre sammensatte omsorgsopgaver og aktiverende arbejde, herunder stimulering af fysiske, intellektuelle og kreative funktioner i forhold til det enkelte menneske og grupper af borgere. Eleven uddannes også til at kunne vurdere behov for og selvstændigt at tilrettelægge, udføre og evaluere grundlæggende sundheds- og sygeplejeopgaver indenfor social- og sundhedssektorens bistands- pleje- og omsorgsområde. Eleven uddannes ligeledes til at udføre koordinerende og undervisende opgaver.
Eleven skal i hele praktikforløbet være tilknyttet en praktikvejleder. OBS! Beskrivelse af praktikvejlederens funktionsområde og rammer for funktionen er under udarbejdelse.
5. Professionsbachelor i Sygepleje
Uddannelsesforløb på 3½ år. Allerød Kommune bliver x 1 årligt godkendt som klinisk uddannelsessted af Frederiksborg Amts Sygeplejeskole. For år 2003 modtager vi 3. semester studerende i januar – maj – juni – december i 4 – ugers klinisk undervisning.. Fokus i 3. semester er mennesker i alle aldersgrupper og deres sundhedsrisici og sundhedsbehov i et lokalsamfund. Der arbejdes med sygepleje i forhold til sundhedsfremme, forebyggelse, behandling og rehabilitering. Uddannelsesstedet skal stille en uddannet klinisk vejleder til rådighed for den studerende svarende til 20 timer om ugen, heraf 10 timers direkte vejledning. OBS! Beskrivelse af den kliniske vejleders funktionsområde og rammer er under udarbejdelse.
Allerød Kommune FUNKTIONSBESKRIVELSE
Allerød Kommune FUNKTIONSBESKRIVELSE
|
Allerød Kommune
Bilag A
Obligatorisk disposition for godkendelsesanmodning
Ansøgning sendes til:
Allerød Kommune
Forvaltningen
Rådhusvej 1
3450 Allerød
Mrk. ”Anmodning om godkendelse – Frit valg madservice”
Dette dokument er tilgængeligt på Allerød Kommunes hjemmeside: www.alleroedkommune.dk
Nærværende disposition skal udfyldes og alle punkter skal besvares ved anmodning om godkendelse til madservice i Allerød Kommune.
1. Stamdata Firmaets navn:................................................................................................................ Firmaets adresse: ......................................................................................................................... Firmaets telefonnummer: ................................................... Firmaets fax-nummer:......................................................... Firmaets momsregistreringsnummer/SE-nr: ................................. Region:........................... |
Indehaverens navn*:................................................................................................................... Indehaverens adresse: ............................................................................................................... Indehaverens telefonnummer: .............................................. * Ved flere indehavere og ved firmaer, der drives i selskabsform, anføres firmaets ansvarlige leder. |
2. Område for ydelsen Ved godkendelse til levering af madservice, skal leverandøren kunne levere mad til alle visiterede borger i Allerød Kommune. |
3. Ydelser Undertegnede anmoder om at blive godkendt til at levere (sæt kryds ved en eller flere af ydelserne)
| ||||||||
4. Firmaets nuværende aktivitet (start hér) I hvilke kommuner er firmaet godkendt: (start hér) 5. Bruger leverandøren underleverandører ?. Hvis ja, hvilke, og på hvilke områder ? (start hér) 6. Beskrivelse af værdisæt (start hér) |
Allerød Kommunes aktuelle serviceniveau fremgår af kvalitetsstandarden for madservice. For uddybning henvises til kvalitetsstandard samt ydelsesbeskrivelse vedlagt godkendelsesdokumentet som bilag C og D.
Nedenfor skal alle potentielle leverandører angive, hvordan de stillede krav vil blive håndteret, herunder hvorledes man vil håndtere egenkontrol samt menuvalg og portionsstørrelser.
Endvidere skal potentielle leverandører af diæt- og specialkost redegøre for, hvordan man vil leve op til gældende krav på området.
Potentielle leverandører af samlet madservice skal angive, hvordan man vil håndtere forhold omkring transport og emballering af mad ved udbringning.
Alle potentielle leverandører bedes uddybe, hvordan man sikrer, at den tilbudte mad er sund og af høj kvalitet. Herunder ønskes en uddybning af, hvorledes leverandøren sikrer, at næringsindholdet lever op til anbefalingerne i "Anbefalinger for den danske institutionskost", Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri.
Leverandørens besvarelse:
Alle potentielle leverandører: Kravet om egenkontrol, menuvalg og portionsstørrelser:
(start hér)
Potentielle leverandører af diæt- og specialkost: Efterlevelse af gældende krav på området:
(start hér)
Potentielle leverandører af samlet madservice: Håndtering af transport og emballering:
(start hér)
Alle potentielle leverandører: Hvordan sikres næringsindholdet i maden ift. anbefalingerne:
(start hér)
Der ønskes en redegørelse for leverandørens åbningstid. Dette er alene relevant for potentielle leverandører af madservice uden udbringning.
Leverandørens besvarelse:
(start hér)
Leverandøren skal anvende et formaliseret system for reklamationer og klagesager. Registrering af reklamationer skal danne grundlag for korrigerende og forebyggende handlinger, således at gentagelsestilfælde undgås.
Nedenfor angives, hvorledes leverandøren håndterer ovennævnte krav.
Leverandørens besvarelse:
(start hér)
Oplysninger til informationsmateriale
Kommunen skal i samarbejde med de godkendte leverandører udarbejde det informationsmateriale, som skal udleveres til brugerne i Allerød Kommune. Anmodningen om godkendelse skal derfor også indeholde et tekstafsnit svarende til ca. 1 A-4 side, som kan indgå i informationsmaterialet. Teksten kan vedlægges som separat dokument og må meget gerne også vedlægges i elektronisk form.
Det er vigtigt, at leverandørens telefonnummer og eventuel kontaktperson fremgår af teksten, således at potentielle brugere kan henvende sig for yderligere oplysninger. Leverandører, der anmoder om at blive godkendt som leverandør af madservice uden udbringning, skal ligeledes redegøre for deres åbningstid.
Leverandørens besvarelse:
(start hér)
Nedenfor kan anføres eventuelle bemærkninger til godkendelsesdokumentet, processen eller andet. Herunder bemærkninger og/eller forbehold til standardkontrakten vedlagt godkendelsesdokumentet som bilag B.
Leverandørens bemærkninger:
(start hér)
Herudover skal følgende dokumenter fremsendes:
· Erklæring om virksomhedens organisering i brancheforening/arbejdsgiverforening samt overenskomstmæssige forhold
· I lov nr. 1093 af 21. december 1994 pålægges det offentlige myndigheder at begrænse skyldnerens muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger. Tilbudsgiver skal derfor i sit bud på tro og love erklære at virksomheden har opfyldt sine forpligtelser til at betale forfaldne ydelser til det offentlige, herunder skatter, afgifter samt bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark eller det land hvor tilbudsgiver er etableret. Der vedlægges skema, som skal udfyldes.
· serviceattest fra Erhvervs- og selskabsstyrelsen, direktiv 92/50/EØF (tjenesteydelsesdirektivet)
· en oversigt over de sidste 3 års omsætning, resultat og egenkapital. Oversigten skal være attesteret af en registreret eller statsautoriseret revisor
· bankerklæring til dokumentation for virksomhedens aktuelle, finansielle og økonomiske situation (max. 3 måneder gammel ift. indsendelsen)
· dokumentation for relevant forsikring, se under kvalitetskrav til leverandør
· referenceliste over lignende serviceopgaver indeholdende kundenavne og kontraktperioder.
· Sikkerhedsstillelse på 10.000 kr. Overstiger omsætningen 200.000 kr. skal sikkerhedsstillelsen udgøre 20.000 kr.
· Dokumentation for egenkontrol.
· Kopi af autoriseret/godkendt af den stedlige fødevareregion.
Med nedenstående underskrift bekræftes det, at anmoderen er indforstået med at levere den ydelse/de ydelser, der søges om godkendelse til, i overensstemmelse med de krav og betingelser, som er beskrevet i det samlede godkendelsesmateriale bestående af:.
1. Nærværende godkendelsesanmodning.
2. Standardkontrakt for godkendte leverandør inden for Allerød Kommunes frit valgsordning
3. Kvalitetsstandarder for madservice i Allerød Kommune
4. Ydelsesbeskrivelse, herunder kvalitetskrav for madservice i Allerød Kommune
5. Priskrav
........................ ...................................... .............................……………
Dato Firmastempel Leverandørens ledelses underskrift
|
Tro og love-erklæring om eventuel gæld til det offentlige.
Jeg /vi bekræfter herved overfor Allerød Kommune, at min/vor ubetalte, forfaldne gæld til det offentlige dags dato udgør:
_______________ kr.
Jeg /vi giver endvidere samtykke til, at Allerød Kommune hos kommunale inkassokontorer samt Told og Skat regioner kan søge oplysninger om skatter, afgifter samt bidrag til sociale sikringsordninger til brug for behandlingen af min/vores ansøgning om leverandørgodkendelse til levering af praktisk hjælp.
Samtykket er gældende 1 år fra dato.
__________________ ____________________________
sted og dato forpligtende underskrift
_____________________________
firmastempel